طبق برآورد نشریه فوربز بروکراسی اضافی سالانه نزدیک 3 هزار میلیارد دلار فقط به اقتصاد آمریکا ضرر میزنه. بروکراسی اضافه باعث میشه آدمها بیشتر از ظرفیتی که دارن پیام دریافت کنن و بهرهوریشون میاد پایین. برای اینکه ببینید وضعیت بروکراسی تو سازمانتون چقدر میتونین برین اینجا و تست BMI بدین و بر اساس شاخصهایی مثل:
متوجه بشین بروکراسی اضافه برای سازمانتون سالانه چقدر هزینه میتراشه. برای کاهش بروکراسی اضافه، تفویض اختیار باید واقعی باشه. اگه برای کار مشخصی تایید مدیر بالادستی نیازی نیست و نبودش خطری برای سازمان نداره دیگه نباید نامه زده بشه و مدیرا هم نباید وقتی یه نفر بخاطر اختیاری که داشته تصمیمی گرفته بازخواستش کنن و بگن چرا قبلش با من هماهنگ نکردی؟! خیلی از مشکلات سازمانها هم بخاطر اینه که مدیرها جای اینکه باهمدیگه حرف بزنن باهم نامه نگاری میکنن و از اون بدتر نامه رو به چندجا هم رونوشت میزنن، اینجوری ممکنه یه مشکلی که با یه تلفن زدن حل میشد تبدیل بشه به یه بحران تو سازمان. این موارد با یه جلسه کوتاه هفتگی حل و فصل میشه البته تو جلسه لازم نیست گزارش کار طولانی گفته بشه، همین که مشکلات بین بخشی با مذاکره حل شه و صورتجلسه بشه کافیه.