یه سری چیزا باعث میشه فروشندههای اینستاگرامی مشتریهاشون رو از دست بدن.
مثلا اینکه فروشنده بیاد یه عکس از محصول بذاره و فقط بنویسه تنوع رنگ و مدل، چون مشتری نمیفهمه قراره بعد سفارش چی گیرش بیاد!
فروشندهها بسته به محصول باید تمام مشخصات از تنوع رنگ، سایز، ابعاد، وزن، جنس تا تکنولوژی مورد استفاده رو بذارن و از همه مهمتر قیمت رو بنویسن. وقتی فروشنده مینویسه قیمت دایرکت ممکنه مشتری حس کنه، فروشنده اول میخواد قیمت بالاتر بگه بعد که دید مشتری نیست قیمت رو کم کنه یا اگه ازش استقبال شد قیمت رو بکشه بالا.
اگه فروشنده عکس صرفا محصول رو بذاره بدون اینکه یه چهره آدم باشه، مخصوصا برای کیف و کفش و لباس، باعث میشه سایز و تنخور جنس معلوم نشه، در ضمن چهره انسان تو پستها بصورت میانگین لایکها رو 38 درصد و کامنتها رو 32 درصد بیشتر میکنه.
البته فروشندهها حواسشون باشه جای عکس واقعی از عکسهای ژورنالی جای دیگه استفاده نکنن.
بالا بودن هزینه ارسال و طولانی شدن زمان ارسال، حتی به این دلیل که الان حجم سفارش بالاست، هم باعث میشه مشتری قید خرید رو بزنه.
در نهایت اکثر فروشگاههای درست حسابی از اینستاگرام فقط به عنوان ویترین استفاده میکنن و لینک فروشگاهی دارن که اونجا موجودی کالا و قیمتها به روزه و مشتری راحتتر میتونه تو محصولات سرچ کنه.