in1min logo
راننده و مسافر درون تاکسی

راننده و مسافر دارای معلولیت

آموزش‌های شهروندی
|
۶ خرداد ۱۴۰۰

افراد دارای معلولیت می‌تونن از وسیله نقلیه معمولی استفاده کنن به شرطی که فرهنگ جامعه اصلاح شه. برای همین اگه مسافری دارای معلولیته، وقتی تاکسی اینترنتی گرفت به راننده بگه شرایطش چه جوریه و برای سوار شدن چه کمکی می‌خواد تا راننده هم جای مناسب‌تری برای سوار کردن وایسه، هم اگه امکان کمک کردن به مسافر رو نداره، مثلا بخاطر مشکل دیسک کمر نمی‌تونه ویلچر رو جابجا کنه، با عذرخواهی سفر رو لغو کنه. چه راننده چه مسافر اگر دارای معلولیت بودن، طرف مقابل در مورد علت معلولیت کنجکاوی نکنه و اگه مشکل تکلم داشتن، طرف مقابل با سوالات کوتاهی که جوابش بله یا خیره، سوالش رو بپرسه. اگه چه مسافر چه راننده مشکل شنوایی داشتن می‌تونن از طریق چت داخل اپلیکیشن با هم صحبت کنن. اگه مسافر دارای معلولیت همراه داشت و راننده رو مخاطب قرار داد، راننده با خودش صحبت کنه نه همراهش. مسافرها هم بدونن، راننده‌ای که دارای معلولیته هم رانندگی رو خیلی خوب بلده هم مثل بقیه راننده‌ها با کمک نقشه می‌تونه مبدا و مقصد رو درست پیدا کنه. با لغو کردن سفر، فرصت شغلی حداقل 13 هزار راننده دارای معلولیت رو ازشون نگیرن.

اسنپ

به اشتراک بگذارید

همراه ما بمونید

اگه دوست دارید فهرست مقاله‌ها و ویدیو‌های جدید این‌وان‌مین رو توی ایمیلتون داشته باشید، اینجا برای ما آدرسش رو بنویسید