تحقیقات مشترک کپجمینای و امآیتی میگه "مسائل فرهنگی" بزرگترین مانع تحول دیجیتال سازمانهاست. یعنی خیلی از کارکنان یا حتی مدیرها استانداردهای رفتاری جدیدو نمیپذیرن چون فکر میکنن ریسکش بالاست و همون رفتارای قدیمیشون باعث موفقیت امروزشون شده. راه انداختن سایت و اپ واسه شرکت و سازمان، اجرای تحول دیجیتال نیست. تحول دیجیتال از جنس استراتژیه و باید کل سازمان در گیرش بشن، نه فقط یه واحد. پیشبینی میشه تا 22 سال دیگه حدود ۲ تریلیون دلار صرف پروژههای تحول دیجیتال در جهان بشه اما واقعیت اینه که تا همین امسال 70 درصد این پروژهها شکست خوردن. فرهنگ دیجیتالی سازمان، اولا مدیرهای ریسکپذیری میخواد که به کارکنان آزادی عمل بدن و بتونن از راهکارهای دیجیتال برای حل مسائل استفاده کنن. ثانیا کارکنانی نیاز داره که جزیرهای کار نمیکنن و به همدیگه اطلاعات میدن، نوآوری دارن، دادهها رو تحلیل میکنن تا تصمیم بهتری بگیرن و موقع تصمیمگیری صدای مشتری رو هم میشنون. تحول دیجیتالی یه شبه پیش نمیاد. براش اهداف 5 تا 20 ساله تعریف کنین اما تو نقشه راه تحول نقاطی رو مشخص کنین که با رسیدن بهشون بفهمین از مسیر خارج نشدین.