هم پزشک و هم بیمار در برابر هم حقوق و وظیفهای دارن که اگه رعایت بشه تجربه هر دو طرف بهتر میشه.
تو مطب پزشک، منشی باید مشخصات بیمار رو آروم ازش بپرسه یا بده خودش فرم رو تکمیل کنه، بیمارها دوست ندارن مشکل، اسم و شماره تلفنشون رو کسی بدونه.
بیمارها تو اتاق انتظار با موبایل حرف نزنن و خیلی زودتر از وقتشون نیان که زودتر برن تو.
دکترها به ویژه پزشک زنان مریضها رو دونه دونه ببینن، خیلیا نمیتونن و نمیخوان جلوی بقیه مشکلشون رو بگن و معاینه شن. همزمان معاینه کردن بیمارها هم تمرکز پزشک رو کم میکنه هم حریم خصوصی بیمار در نظر گرفته نمیشه.
دکترا بیمار رو دعوا نکنن، چون ممکنه علائم و علت بیماریش رو درست نگه و کار تشخیص سختتر بشه.
دکترا باید تو ویزیت حضوری و آنلاین اندازه زمانی که معین شده برای هر بیمار وقت بگذارن:
دکتر عمومی یک ربع، متخصص 20 دقیقه، فوق تخصص 25 دقیقه، ویزیت آنلاین اندازه زمان تعیین شده توسط اپلیکیشن.
پزشکها موقع ویزیت شرایط بیمار رو کامل توضیح بدن، خیلی از بیمارها بخاطر اینکه دکتر اصلاً باهاشون صحبت نمیکنه استرسشون چند برابر میشه.
بیمار نهایت با یک همراه بره تو مطب. همراه بیمار موقع معاینه از مشکلات خودش نگه، اون وقت برای یه نفره.
دکترها وقتی برای بیمار دارو مینویسن، تمام عوارض احتمالی رو بگن و توضیح بدن روند درمان چقدر طول میکشه. بیمار هم از دکتر نخواد دارو و آزمایش دیگهای براش بنویسه و به دانش و تخصص پزشکش اعتماد کنه.
پزشکها حواسشون باشه اگه برای معاینه بیمار باید بخشی از لباسش رو دربیاره بهش کامل و دقیق توضیح بدین و بعد چند لحظه بهش فرصت بدین تا خودش این کار رو بکنه.
در نهایت دکترها هم اسناد پزشکی بیمارشون رو محرمانه نگه دارن و تو شبکههای اجتماعی پخش نکنن و از عمل جراحی یا اتاق آیسییو لایو نرن.